Wat zijn nano-influencers

Dankzij de opkomst van sociale media en user generated content hebben we er een nieuw soort beroemdheid bij: de influencer, een persoon die in plaats van op het witte doek op je tijdlijn of in je YouTube-feed opduikt. Maar de ene influencer is de andere niet: deze dames en heerschappen zijn er namelijk in verschillende soorten en maten.

Als je even snel googelt op de term influencer, kom je al gauw de termen nano-, micro-, meso- en macro-influencer tegen. Maar wat is het verschil tussen al deze influencers? En welk type influencer is de ideale ambassadeur voor jouw business? Wij vertellen het je.

De nano-influencer

Wil je het echt persoonlijk houden? Dan bieden micro- of nano-influencers uitkomst.

Nano-influencers zijn de nieuwste toetreders tot het influencers gilde. Ze hebben nog een bescheiden bereik (maximaal zo’n vijfduizend volgers), maar zijn net als de micro-influencers wel uitstekend thuis in een specifieke niche. Ze worden door volgers dan ook gezien als een eerlijke en betrouwbare bron van informatie. 

Nano-influencers staan nog aan het begin van hun carrière in de social media of vinden het gewoon leuk om hobbymatig hun passies en inzichten te delen met gelijkgestemden. De grote kracht van nano-influencers is interactie. Ze treden persoonlijk in contact met hun volgers en geven praktische adviezen en tips waar je écht wat aan hebt.

Daarbij richten de nano-influencers zich net zoals de micro-influencers op een specifieke doelgroep die hen volgen vanwege hun expertise en kennis.

De voordelen van een nano-influencer inzetten zijn net zoals die van een micro-influencer:

  • Specifieke doelgroep.
  • Betrokkenheid met de doelgroep.
  • Geschikt voor elk mogelijk budget.
  • Passie voor hun werk.

Samenwerken met een nano-influencer kan interessant zijn voor een merk, wanneer zij zich willen richten op een specifieke doelgroep. Onthoud wel dat nano-influencers een bescheiden bereik hebben en je zichtbaarheid dus niet groot is, wel bouw je engagement op met je specifieke doelgroep. Mocht je wel voor jouw product of dienst meer zichtbaar willen en ben je minder geïnteresseerd in het engagement stukje, dan is samenwerken met een macro- en mega-influencers wat voor jou.

Het vinden van influencers en een deal met ze sluiten, was altijd tijdrovend en de uitkomst was onzeker. Daarom is Hulc opgericht. Een marktplaats waar we merken koppelen aan influencers. Wil jij samenwerken met deze nano-influencers? Meld je dan gratis aan https://app.hulc.nl/signup/ en start direct met het promoten van je website, product of dienst door middel van influencer marketing.