Wat zijn nano-influencers

Als je even snel googelt op de term influencer, kom je al gauw de termen nano-, micro-, meso- en macro-influencer tegen. Maar wat is het verschil tussen al deze influencers? En welk type influencer is de ideale ambassadeur voor jouw business? Wij vertellen het je. In dit artikel zoomen we in op de kleinste variant: nano-influencers.

Kleine influencers

Nano-influencers zijn de nieuwste toetreders tot het influencers-gilde. Ze hebben nog een bescheiden bereik (maximaal zo’n vijfduizend volgers), maar zijn net als de micro-influencers wel uitstekend thuis in een specifieke niche. Ze worden door volgers dan ook gezien als een eerlijke en betrouwbare bron van informatie. 

Deze kleine influencers staan nog aan het begin van hun carrière op social media. Vaak vinden ze het gewoon leuk om hobbymatig hun passies en inzichten te delen met gelijkgestemden. Maar soms hebben ze ook de ambitie om een grote influencer te worden. De grote kracht van nano-influencers is interactie. Ze treden persoonlijk in contact met hun volgers en geven praktische adviezen en tips waar je écht wat aan hebt.

Daarbij richten de nano-influencers zich net zoals de micro-influencers op een specifieke doelgroep die hen volgt vanwege hun expertise en kennis.

De voordelen van een nano-influencer inzetten zijn hetzelfde als die van een micro-influencer:

  • Hun volgers behoren tot een specifieke doelgroep.
  • Ze zijn betrokken met de doelgroep.
  • Nano-influencers zijn geschikt voor elk mogelijk budget.
  • Ze hebben passie voor hun ‘werk’.

Nano-influencers inzetten

Samenwerken met een nano-influencer kan interessant zijn als je een specifieke doelgroep wilt bereiken. Onthoud wel dat deze kleine influencers een bescheiden bereik hebben en je zichtbaarheid dus niet groot is. Wel bouw je engagement op met je specifieke doelgroep. Is bereik en zichtbaarheid voor jou belangrijker dan betrokkenheid? Dan past een samenwerking met een macro- en mega-influencers misschien beter bij jou.

Het vinden van influencers en een deal met ze sluiten was altijd tijdrovend, en de uitkomst was onzeker. Daarom is Hulc opgericht. Een marktplaats waar we merken koppelen aan influencers. Wil jij samenwerken met deze nano-influencers? Meld je dan gratis aan en start direct met het promoten van je website, product of dienst door middel van influencermarketing.

Meer weten over influencermarketing?

Download het Hulc whitepaper!