Wat zijn meso-influencers

 

Dankzij de opkomst van sociale media en user generated content hebben we er een nieuw soort beroemdheid bij: de influencer, een persoon die in plaats van op het witte doek op je tijdlijn of in je YouTube-feed opduikt. Maar de ene influencer is de andere niet: deze dames en heerschappen zijn er namelijk in verschillende soorten en maten.

Als je even snel googelt op de term influencer, kom je al gauw de termen nano-, micro-, meso- en macro-influencer tegen. Maar wat is het verschil tussen al deze influencers? En welk type influencer is de ideale ambassadeur voor jouw business? Wij vertellen het je.

De meso-influencer

Gaat een macro-influencer je budget te buiten? Of houd je campagnes liever wat kleiner en persoonlijker zonder enorm veel bereik te verliezen? Trek dan eens een meso-influencer aan zijn jas. 

Meso-influencers werken op kleinere schaal dan mega- en macro-influencers en hebben gemiddeld vijftig- tot honderdduizend volgers. Nog altijd een aardige vijver voor een lucratief commercieel vistripje…

Het wat lagere kwantitatieve bereik maken meso-influencers goed met een stevige portie engagement en expertise. Meso-influencers zijn doorgaans behoorlijk kritisch als het aankomt op de bedrijven waarmee ze willen samenwerken. Daarnaast zijn meso-influencers vaak doorgewinterde experts binnen hun marktniche. Ze zullen dan ook niet gauw goede sier maken voor een merk of product waar ze zelf niks mee hebben. De content moeten voor hen en hun volgers relevant zijn.

Omdat het aantal volgers lager is, is het voor een meso-influencers makkelijker om direct contact te houden.

Is geloofwaardigheid voor jou belangrijker dan het maximaal oprekken van je bereik? Dan is een meso-influencer geknipt voor jou. En je hoeft ook niet gelijk je hele spaarrekening leeg te trekken. Een macro-influencer kan je duizenden euro’s per bericht kosten, terwijl meso-influencers meestal ruim onder dat bedrag zitten.

De voordelen van een meso-influencer inzetten zijn:

  • Redelijk bereik.
  • Redelijk hoge engagement.
  • Betaalbaar.
  • Betrokkenheid met de doelgroep.

Voor bedrijven die nog nieuw zijn in het samenwerken met influencers, is een meso-influencer het beste startniveau. Meso-influencers zijn bereid om de herkenbaarheid en interactie voor kleinschalige campagnes van het product of dienst te promoten.

Samenwerken met een Meso influencer? Gebruik Hulc

Het vinden van influencers en een deal met ze sluiten, was altijd tijdrovend en de uitkomst was onzeker. Daarom is Hulc opgericht. Een marktplaats waar we merken koppelen aan influencers. Wil jij samenwerken met deze meso-influencers? Meld je dan gratis aan https://app.hulc.nl/signup/ en start direct met het promoten van je website, product of dienst door middel van influencer marketing.