Wat zijn meso influencers

Gaat een macro-influencer je budget te buiten? Of houd je campagnes liever wat kleiner en persoonlijker zonder enorm veel bereik te verliezen? Trek dan eens een meso-influencer aan zijn jas. Meso-influencers werken op kleinere schaal dan mega- en macro-influencers en hebben gemiddeld vijftig- tot honderdduizend volgers. Nog altijd een aardige vijver voor een lucratief commercieel vistripje…

Het wat lagere kwantitatieve bereik maken meso-influencers goed met een stevige portie engagement en expertise. Meso-influencers zijn doorgaans behoorlijk kritisch als het aankomt op de bedrijven waarmee ze willen samenwerken. Daarnaast zijn meso-influencers vaak doorgewinterde experts binnen hun marktniche. Ze zullen dan ook niet gauw goede sier maken voor een merk of product waar ze zelf niks mee hebben.

Is geloofwaardigheid voor jou belangrijker dan het maximaal oprekken van je bereik? Dan is een meso-influencer geknipt voor jou. En je hoeft ook niet gelijk je hele spaarrekening leeg te trekken. Een macro-influencer kan je duizenden euro’s per bericht kosten, terwijl meso-influencers meestal ruim onder dat bedrag zitten.