Wat zijn micro influencers

Wil je het echt persoonlijk houden? Dan bieden micro- of nano-influencers uitkomst. Micro-influencers hebben tussen de vijf-en vijftigduizend volgers en een duidelijke specialisatie. Ze bloggen of vloggen bijvoorbeeld over hun eigen stad. Handig als je wilt weten in welke restaurants je een lekker vorkje kunt prikken of wat de beste gelegenheden zijn om ook na middernacht nog de bloemetjes buiten te zetten.

Andere micro-influencers weten alles over een bepaald merk, kennen alle ins en outs van de nieuwste gadgets of kunnen je precies vertellen welke tv-series, fantasyboeken en stripreeksen schreeuwen om een of kijk- of leesbeurt.

Hoewel het bereik van micro-influencers beperkter is dan dat van macro- en meso-influencers, lopen ze wel over van engagement, passie en kennis. Een micro-influencer is leuk, tof en interessant genoeg om bewondering te oogsten, maar normaal genoeg om ook gewoon je buurman of -vrouw te kunnen zijn. Als je dus vooral streeft naar lokale bekendheid en een hechte band met je doelgroep wilt opbouwen, kan een micro-influencer je een flinke duw in de goede richting geven.