Publisher van de Maand
Fashionchick.nl
Een nieuwe maand, dus ook weer een nieuwe Publisher van de Maand! Dit keer is het de beurt aan Fashionchick.nl.
Hoe zijn jullie op het idee gekomen om een blog te beginnen?
Fashionchick bestaat al meer dan 16 jaar en valt onder het mediahuis Discover Media. Dagelijks inspireren wij onze lezeressen (V25-45) met verschillende soorten content in de fashion, beauty en lifestyle categorie.
Sinds augustus 2023 zijn we een re-branding ondergaan en zijn er verschillende content mogelijkheden toegevoegd aan ons platform. Ook de look en feel van het inspiratieplatform is veranderd naar een volwassen en aesthetic uitstraling. Hier zijn we heel trots op en werpt zijn vruchten af, want we zitten inmiddels op 1,2 miljoen pageviews per maand.
Hoe ziet een doordeweekse dag eruit?
Iedere dag start de Fashionchick redactie met een brainstorm om on point content te creëren over bijvoorbeeld (inter)nationale Fashion Weeks, award shows, red carpet momenten en natuurlijk streetstyle trends. Belangrijk punt hierbij is dat we niet over roddels schrijven, maar echt inspiratie bieden voor onze lezeressen. Wanneer Kendall Jenner tijdens een Red Carpet moment een rode lippenstift heeft gedragen, lees je dit dus de volgende dag op Fashionchick en kan je het product gelijk shoppen door te klikken op de shopping widget. Zo zijn onze lezeressen altijd op de hoogte van de laatste trends. Ook hebben we een What to Wear app waar je dagelijks outfit inspiratie kan vinden dat gebaseerd is op het weer. Zeker een tip om te downloaden.
Wat vinden jullie het leukste aan bloggen?
Wat erg leuk is om te zien is dat onze doelgroep echt met ons is meegegroeid. Meiden die vroeger al shopte in onze Fashionchick Shop en onze content lezen, zijn nu een volwassen vrouw (25-45 jaar) en in een nieuwe fase beland. Het was voor ons duidelijk dat onze doelgroep ook behoefte had naar inspiratie in de lifestyle categorie. Daarom hebben we met onze rebranding een lifestyle inspiratiepagina gelanceerd. H
Hoe houden jullie de content boeiend voor de lezers?
Bij een online platform is het vooral belangrijk om te blijven luisteren naar je doelgroep en hen ook vragen te stellen. Dit kan bijvoorbeeld fysiek tijdens events, maar ook is het commercieel team van Fashionchick in nauw contact met PR bureaus en media agency’s die natuurlijk goed op de hoogte zijn van de nieuwste trends of welke campagnes er allemaal aan komen die wij als inspiratieplatform zeker niet moeten missen. Daarnaast is data voor ons erg belangrijk. Hier kan kan je natuurlijk ook goed in terug zien welke content onze lezeressen interessant vinden en welke minder. Wekelijks bekijken we dit nauwkeurig en optimaliseren we dit voor het beste resultaat.
Welke tips willen jullie een beginnende blogger geven?
Schrijf vooral wat je leuk vindt en waar je interesses liggen. Het schrijven van een artikel moet geen verplichting zijn, maar een leuke bezigheid.
Wat vinden jullie belangrijk als jullie een samenwerking aangaan?
Allereerst is het natuurlijk belangrijk dat het merk bij ons inspiratieplatform past en binnen de categorieën valt waar we wekelijks over schrijven. Hierna kijken we altijd samen met de advertiser hoe we het merk of campagne op andere manier kunnen uitlichten dan een ‘platte’ advertentie waar een product uitgelicht wordt. Zo hebben we een eerder een samenwerking opgezet waarbij een drankje de perfecte finishing touch was voor bij een outfit. Hier bundelen we de categorie fashion, waar we al meer dan 16 jaar autoriteit op zijn, samen met de categorie food waar onze doelgroep ook behoefte naar heeft.
Wat vinden jullie van Hulc als platform? Waarom gebruiken jullie Hulc?
Hulc is een super fijn platform voor het creëren van extra zichtbaarheid bij verschillende advertisers. De Hulc portal maakt het makkelijk om passende advertisers te benaderen en te kijken of dat we een samenwerking kunnen opzetten.
Zouden jullie Hulc aanbevelen en waarom?
Hulc zou ik zeker aanbevelen. Zoals ik eerder beschreef creëert het platform extra zichtbaarheid voor ons inspiratieplatform en kunnen we mooie samenwerkingen opzetten met (nieuwe) advertisers. De service is erg goed. Het team van Hulc heeft ook nauw contact met de advertisers, waardoor het altijd lekker snel schakelen is om de opdracht naar wens op te leveren. Zeker een aanrader!
Samenwerken? Kijk hier voor de mogelijkheden!