Ottoseal
Ruim 300% meer bezoekers door doelgerichte SEO blogs.
Over Ottoseal
Voor professionele oplossingen op het gebied van kit en lijm ben je bij Ottoseal aan het juiste adres. Ottoseal heeft een breed assortiment in verschillende kleuren en gradaties. De producten zijn van zeer hoge kwaliteit en kunnen naar eigen zeggen niet vergeleken worden met simpele doe-het-zelf producten uit de plaatselijke bouwmarkt.
De uitdaging
Doordat de doelgroep van Ottoseal zeer specifiek is, bleek het moeilijk om de juiste mensen naar de webshop te trekken. De uitdaging was om op een efficiënte manier organisch meer bezoekers te genereren voor de website van Ottoseal.
Onze oplossing
Door de bewezen synergie tussen webteksten en SEO blogs, besloten we om elke maand twee productpagina’s te optimaliseren en twee nieuwe SEO blogs te schrijven. In de blogs spelen we in op vragen van de doelgroep en verwijzen we naar de productpagina’s. Doordat deze productpagina’s ook geoptimaliseerd worden voor SEO, weten bezoekers met een koopintentie de specifieke producten ook direct organisch te vinden.
Voor de blogs doen we doorlopend keyword onderzoek om zo de meest recente vraagstukken van potentiële bezoekers te kunnen beantwoorden en te converteren naar klanten.
Resultaten
Sinds begin 2017 werkt Hulc samen met Ottoseal om het web te verrijken met doelgerichte content omtrent kit en lijm. De resultaten zijn als volgt:
- +307% meer bezoekers
- Meer dan twintig top 3-posities binnen Google voor veelgezochte relevante keywords
Samenwerking
Over de samenwerking met Hulc zegt Ottoseal het volgende:
“De samenwerking bevalt uitstekend en de kwaliteit van de blogartikelen is zeer goed. Het bespaart mij gigantisch veel tijd, wat ik anders kwijt was aan het schrijven. Het bereik wat we hebben gecreëerd is boven verwachting. Het resultaat is dat wij drie keer zijn verdubbeld qua maandelijkse bezoekers! Die bezoekers leveren ons ook nog eens omzet op, dus we hebben de investering er dubbel en dwars mee terugverdiend!”
“Ook voor deze niche bleek onze aanpak te werken. We boeken nu telkens mooie resultaten waar we trots op zijn!”