Blogger uitgelicht: Nathalie Rieder​ van wonenonline.nl

Wat een eer om uitgeroepen te worden als blogger van de maand door Hulc!

Mijn naam is Nathalie Rieder. Na een aantal jaar werkzaam te zijn geweest bij verschillende internetbedrijven ben ik in 2001 gestart met mijn eigen onderneming waarin ik websites ontwikkelde voor startende ondernemers. Het internet stond toen nog aardig in de kinderschoenen, er was nog geen Google in Nederland en op het gebied van wonen was er eigenlijk ook nog niets te vinden. Daar moest verandering in komen en in 2003 bedacht ik Wonenonline.nl. Puur als hobby, leuk voor erbij, een eigen projectje. Dat eigen projectje is inmiddels 17 jaar en uitgegroeid tot een volwaardig woonplatform met dagelijks enkele duizenden bezoekers geïnteresseerd in wonen en interieur.

Daar waar 17 jaar geleden alle pagina’s nog met de hand in steenkolen HTML moesten worden opgebouwd is de techniek in de afgelopen jaren, gelukkig!, heel wat vooruit gegaan en binnenkort wordt er een hele nieuwe versie van de website gelanceerd! Met de laatste nieuwe snufjes en volgens de meest recente SEO-richtlijnen.

wonenonline

Hoe ziet mijn dag eruit?

Dagelijks loopt de mailbox over van persberichten met de laatste nieuwtjes op het gebied van wonen. Deze worden door mij persoonlijk gefilterd en de berichten die de lezers van Wonenonline.nl zouden kunnen interesseren worden op de website geplaatst. Daarnaast werk ik samen met een team van freelancers voor de ontwikkeling van redactionele content en advertorials, zoals opdrachten via Hulc. De ontwikkeling van de techniek achter de website heb ik een aantal jaar geleden uit handen gegeven maar verder verzorg ik alles zelf. Denk hierbij aan een stukje marketing, het ontwikkelen van visuals voor op de website en natuurlijk social media niet te vergeten.

Eigenlijk zou ik mijzelf niet echt een blogger willen noemen. Het begrip bloggen is pas veel later na het ontstaan van Wonenonline.nl in het leven geroepen. Een blog heeft vaak een persoonlijk tintje. Dat zie je op Wonenonline.nl eigenlijk niet terug. Het is meer een onafhankelijk woonplatform waarin ik zoveel mogelijk wil informeren over de laatste woontrends maar ook praktische informatie wil geven zoals tips waar je op moet letten bij de aanschaf van een koelkast of wasmachine om maar eens wat te noemen. Daarnaast organiseert Wonenonline.nl regelmatig bijzondere prijsvragen. Geen standaard winacties waarin je een iPhone of dekbedovertrek kunt winnen maar bijvoorbeeld een tent in de vorm van een Volkswagen busje of een retro broodrooster van een hip merk! Hiermee blijven de bezoekers van Wonenonline.nl geboeid en keren steeds weer terug op de website. De kracht van Wonenonline.nl is dat er geen uitgeverij of merk achter zit maar een persoon met een passie.

De laatste jaren is het aantal bloggers enorm toegenomen.

Het je blijven onderscheiden hiervan is een grote uitdaging! Maar wel een hele leuke! Een voordeel is dat Wonenonline.nl al zoveel jaar bestaat. Met een kleine 10.000 artikelen in verschillende categorieën is de website aardig geworteld in Google. Daarnaast heeft Wonenonline zich van het begin af aan al gericht op content. Iets wat de laatste 2-3 jaar echt booming is. Mede natuurlijk ook door de eisen die Google tegenwoordig stelt aan een kwalitatieve website.

wonenonline

Over de samenwerking met Hulc

Verrast was ik toen ik een aantal jaar geleden, out of the blue benaderd werd door Hulc. Achteraf gezien een van de pioniers op het gebied van contentmarketing. Een club waarbij Wonenonline zich vanaf het eerste uur bij heeft aangesloten. Ze kwamen met een goed verhaal en hebben dit in een paar jaar ook echt waar weten te maken. Hulc is een fijne schakel tussen adverteerder en publisher. Ze nemen je het aquisitiewerk uit handen en komen regelmatig met leuke campagnes. Ze bieden de publisher zekerheid, bewaken de kwaliteit en blijven zich constant vernieuwen en bewegen mee met de markt. We zien de laatste jaren contentmarketingbureaus als paddenstoelen uit de grond schieten, ze komen en gaan…. maar Hulc biedt veruit de meeste campagnes en heeft een helder en overzichtelijk platform waarop adverteerder en publisher samenkomen. Een aanrader dus.

Ben jij een adverteerder en heb je nog niet eerder samengewerkt met Wonenonline.nl of zou je graag nog eens een artikel op Wonenonline.nl willen publiceren.

Log snel in en check de mogelijkheden

 

 

5 1 stem
Artikel waardering
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x