Blogger van de Maand: november 2022 – Olivette.nl

 

Een nieuwe maand, dus ook weer een nieuwe Blogger van de Maand! Wij stellen graag Marjolein van Olivette.nl aan je voor.

Hoe ben je op het idee gekomen om een blog te beginnen?

Alles wat ik zie, doe en ervaar, probeer ik bewust mee te maken en ik wil dit graag vastleggen.
In de tijd van floppies, cassettebandjes en een haarkuif zat er al een content creator in mij en werd alles op papier gedeeld. Dagboeken werden er volgeschreven: zoveel dat het gehele dagboekenarchief kan worden gevuld. Het schrijven had een rode draad in mijn leven en herpakte ik tijdens de hobbelige weg naar zwanger worden en de geboorte van ons eerste, langverwachte kindje Olivier. De ervaringen, struggles en belevenissen begon ik op papier te zetten. 
 
Na de geboorte van mijn dochter Yvette zo’n 7 jaar geleden ging ik als PR coordinator aan de slag bij een babymerk waarbij ik met influencers, mombloggers en Franse iconen werkte. Deze wereld intrigeerde me en ik was nieuwsgierig naar hoe het in elkaar stak. De content die ik al had geschreven, kon ook best online gedeeld worden realiseerde ik, dit kon ik ook! Een collega hielp met de technische aspecten en had in 10 minuten een wordpress website opgezet met als naam Olivette, mijn pseudoniem destijds. 
 

Hoe ziet een doordeweekse dag in jouw leven eruit?

In mijn baan als marketeer kan ik mijn ambitie kwijt en op mijn blog de creativiteit. Financieel ben ik daardoor niet afhankelijk van Olivette, dat mij vrijheid en rust geeft en waardoor ik soms ook ‘Nee’ kan zeggen tegen blogopdrachten.
 
Mijn carrière als marketeer heeft een snelvaart genomen waarbij Olivette.nl de zorg en aandacht krijgt als een 4e kindje. Beide werelden weet ik strak te combineren waar ik overigens ook de support van mijn echtgenoot in krijg. Hij ziet dat ik er energie van krijg en dat Olivette serieuze vormen is gaan aannemen. De vriendschappen, de persevents, het ambassadeurschap voor o.a Return to Sender, het netwerk en de mediarelaties kruizen elkaar op een natuurlijke wijze.
Dankzij Olivette ga ik, of ons hele gezin er regelmatig op uit, mogen we premières bezoeken en als eerste de nieuwe gadgets reviewen. Fantastisch uiteraard, maar achter alle uitjes, is er een belang vanuit de opdrachtgever. Om altijd aan hun verwachtingen te voldoen zit er veel werk en tijd in het schrijven van sterke content, waardoor ik een kei ben geworden in time-management.

Wat vind jij het leukste aan bloggen?

Het brengt je altijd iets verrassends dat ik vervolgens met tekst, eigen foto’s en persoonlijke anekdotes in een blog mag gieten. Het spelen met woorden, zinsopbouw, SEO, foto’s en het creatieve aspect van bloggen verveelt nooit. Daarnaast word ik blij van de diversiteit aan evenementen, het netwerken en de support die ik grote en ook kleine opdrachtgevers geef en welke vervolgens heel blij zijn met de geleverde content. Het verschil maken voor start-ups, of sociale initiatieven geeft daarnaast echt een boost. Gaandeweg heb ik veel (blogger) kennis opgedaan vanuit beide kanten wat ik vervolgens voor zowel mijn werk én blog kan inzetten.

Hoe houd je je content boeiend voor je lezers?

Het liefst schrijf ik sterke content zonder een te grote commerciële druk, ook wel de kracht van Olivette. Mijn content is een match met ons gezin, huis en leven. Als ik te commercieel moet gaan schrijven, krijg ik dat altijd te horen van mijn lezers. Het liefst schrijf ik met de gedachte dat niemand mee leest en tsja dan stoot ik ook wel eens mijn neus…

Welke tips zou jij een beginnende blogger geven?

Kijk niet naar een ander en vertrouw op je eigen schrijfkunsten, talenten en contacten. Maak eigen beelden, kopieer niets en wees authentiek, dag in, dag uit. Het kan soms een tijd duren voordat je groei ziet, maar blijf doorgaan, stapje voor stapje. Post met regelmaat sterke cornerstone, tijdloze content waar JIJ blij van wordt en behoud je passie. Gaandeweg leer je meer en ligt succes op je pad. “Alles dat je liefde geeft groeit” is mijn motto.
 
En vergeet niet dat velen enkel de buitenkant zien, de uitjes en de glamoureuze kant van het bloggen. Regelmatig hoor ik van buitenaf ‘heb je dat ook ‘gratis’ gekregen’, dan voel ik wel de noodzaak om dat stigma er af te halen. ‘Niets is gratis’! Er staat immers veel toewijding, uren achter de computer, relatie management en sterke content tegenover, dat ook een commerciële waarde vertegenwoordigd.

Wat vind jij belangrijk als je een samenwerking aangaat?

Doordat ik dagelijks met content creators werk, zie ik diverse persoonlijkheden aan me voorbij komen. “Het zijn net mensen”, grap ik wel eens. Al snel weet ik het kaf van het koren te scheiden, doorzie ik eerlijkheid en zie ik of het ze om de producten gaat, of dat iemand echt genuine en authentiek is.
 
Mijn advies is dan ook: wees altijd eerlijk, professioneel en maak afspraken over de wederzijdse verwachtingen. Denk pro-actief mee met de klant en niet enkel om de inkomsten. Door een opdrachtgever net even dat beetje extra te geven, komen ze altijd bij je terug. Kwaliteit en relatie management betaalt zich altijd uit! In een samenwerking voor mij vanuit mijn beide rollen als publisher en opdrachtgever cruciaal.

Wat vind je van Hulc als platform? En waarom maak je gebruik van Hulc?

Via het platform Hulc ben ik benaderd voor mooie opdrachten waarna het balletje sneller is gaan rollen. Het contact verloopt professioneel en ze weten waar ze het over hebben. Het onderscheidt zich van andere platforms door de overzichtelijkheid en door de functionaliteiten niet te omslachtig te maken.

Zou je Hulc aanbevelen en waarom?

Al regelmatig heb ik Hulc aangeraden aan (startende) bloggers. Er worden regelmatig fijne opdrachten geplaats, het is overzichtelijk en de samenwerking verloopt altijd soepel.

Samenwerken met Marjolein? Kijk hier voor de mogelijkheden!

5 1 stem
Artikelbeoordeling
1
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x