Hulc blogger van de Maand: Marguerita Bisschop van Marstyle.nl

Mijn carrière begon met een eerste baan als redacteur bij een journalistieke dienstverlener. Waar ik het schrijfvak heb geleerd onder auspiciën van gerenommeerde (auto)journalisten. Ik deed de woonredactie van verschillende huis-aan-huisbladen, schreef artikelen voor AutoWeek en verzorgde rubrieken en lezersacties voor relatiemagazines. Daarna ging ik verder als freelancer, heb ik op communicatie- en marketingafdelingen gewerkt, bij een pr-bureau redactiebezoeken gedaan en ook uitstapjes gemaakt naar technical writing en het bemiddelen van marketing- en communicatie-personeel. Schrijven was dus altijd een belangrijk én leuk onderdeel van mijn werk. Vaak deed ik echter tijdelijke functies en zwangerschapsvervangingen, in één van mijn WW-periodes besloot ik dat schrijven over de onderwerpen die je zelf heel erg leuk vindt een mooie nuttige tijdsbesteding was die raakvlakken had met mijn werkgebied. Dat was in 2015. In 2016 verhuisde ik mijn hobbyblog naar een eigen domein: Marstyle.nl (waar ik ooit mijn freelance website op had gehost). Om er vervolgens in 2017 mijn werk van de te maken: lekker schrijven over leuke dingen en daarnaast allemaal mooie randactiviteiten waarin ik al mijn opgedane skills mooi kon combineren. Van hobby naar werk!

marstyle.nl

Mijn werkweken zijn een goedgelezen soap

Hulc vroeg me hoe mijn werkdagen er uitzien. Grappig, want dat beschrijf ik wekelijks in een persoonlijke soap. De rubriek ‘Keek op mijn Week’ wordt door honderden mensen bekeken. Let wel: vrijwel niemand geeft duimpjes op facebook, maar het aantal views is bizar grappig. Mensen vinden het heerlijk om lekker mee te gluren achter de schermen. Een goede motivatie om ermee door te gaan. Zelfs in deze thuisblijftijden heb ik genoeg te melden over mijn werkweken als alleenstaande co-ouder van 2 dochters. Je bent breedsprakig, hoorde ik weleens in sollicitatiegesprekken. Nou, dat komt als blogger goed van pas! 

Klein tipje van de sluier: vanmorgen in de auto gezellig gebeld met Jeroen van Hulc, covid19-fysiotherapie gehad en voor het eerst in 8 maanden hardgelopen gedurende 1 minuut! Dat vierde ik met een bosje bloemen voor mijzelf en eentje voor mijn moeder, die ik huilend met dit mooie nieuws in de armen ben gevallen. Previewlinkjes heen en weer gemaild met opdrachtgevers, een schoonmaakpakket van HG in ontvangst genomen voor een review via Hulc, adressen verzameld voor de online Blogboot, wasje gedraaid en straks maak ik zoete aardappelsoep die ik snel op eet voor mijn kinderen weer thuiskomen.

En dat vinden schrikbarend veel mensen dus heel erg leuk om te lezen. In het weekoverzicht komt een foto van het HG pakket, waarmee dit merk dus extra exposure krijgt voor de prijs van 1 review.marstyle

Dat is het leuke aan bloggen

Nu weten jullie ook meteen waarom ik bloggen zo leuk vindt. Lekker schrijven en verdriet en blijdschap delen met je lezers. Ondertussen weet ik door de vele persberichten en aanvragen ook altijd iets te vertellen over het laatste nieuwe leuke, fijne of handige hebbedingetje, een trend of mooie ervaring die voor mijn lezers wellicht interessant is. Je persoonlijke successen kun je op allerlei fronten meemaken en dat is toch steeds weer een geluksmomentje: pakketje bij de post, preview opgeleverd, bijzondere reactie van een lezer, opdracht binnenslepen bijvoorbeeld via Hulc of zoals deze week constateren dat een fotootje dat je tussen neus en lippen door op je facebookpagina zet ineens meer dan 400x is gedeeld!!!

Als blogger moet je eigenlijk heel allround zijn zoals je ziet. Alle social kanalen, wordpress, seo, sales, fotografie en marketing… je doet het allemaal. Inmiddels heb ik een heel ruim netwerk opgezet van bedrijven die contentmarketing of content PR willen inzetten voor hun merk. Het is ontzettend tof als je merkt dat vaste klanten jaarlijks (of vaker) terugkomen omdat ze specifiek met jouw blog willen samenwerken. Uniek zijn is als blogger je grootste USP!

marstyleblogboot

Hoe ben je uniek op een platform als Hulc?

Als ‘blogger van de maand’ springt Marstyle.nl er nu natuurlijk uit, maar je kunt ook op andere manieren opvallen bij de adverteerders van Hulc. Jouw pitch op een opdracht is waarmee je jezelf verkoopt! Zorg dat deze goed in elkaar zit en maak duidelijk wat je voor de opdrachtgever kunt betekenen. Je merkt dan dat je vaker een sterretje bij je pitch krijgt: de opdrachtgever heeft deze gemarkeerd als favoriet.

Ik werk al sinds de oprichting samen met Hulc en heb deze influencer marktplaats zien groeien. In augustus 2017 had ik mijn eerste opdracht via Hulc binnen en lagen de gemiddelde tarieven wat lager. Inmiddels is zowel mijn site als Hulc gegroeid, in 2020 merk ik de professionaliseringsslag: ik heb verschillende keren mooie telefonische brainstorms gehad, haal dit jaar meer opdrachten binnen en kan nu ook een onderscheidende dienst aanbieden (onder het kopje diensten) op het gebied van content PR. Hulc zit er ook bovenop wanneer een klant je opgeleverde artikel niet goedkeurt en je via de chat een berichtje stuurt in verband met je facturering.

Verder kunnen opdrachtgevers direct je via Google Analytics gekoppelde statistieken en domeinwaardes zien. Mijn trust flow en DA check ik zelf ook vaak door even in te loggen op Hulc. Lekker makkelijk!

1 1 stem
Artikel waardering
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x