Hulc blogger van de Maand: B2B2C.nl

Yvonne Bierings (28 jaar) van B2B2C.nl: Wat een geweldige eer om geselecteerd te zijn als Hulc blogger van de maand. We werken al een hele tijd met Hulc en dat gaat wat ons betreft nog lang niet stoppen. Ik vertel jullie graag met trots meer over ons platform!

Wat voor soort blog is B2B2C.nl?

B2B2C.nl is een ondernemersplatform met zakelijke tips in de breedste zin van het woord. Van finance en verzekeringen tot telecom, kantoor en travel. Vrijwel ieder onderwerp met een zakelijke insteek past goed bij onze doelgroep en website.

De artikelen op de website zijn een combinatie tussen artikelen voor linkbuilding, performance based content en algemene informatieve artikelen. Neem eens een kijkje, misschien kunnen we een samenwerking aangaan?

Hoe ben je op het idee gekomen om een blog te beginnen?

Samen met mijn compagnon Joost Zengers (27 jaar) heb ik zo’n anderhalf jaar geleden een online marketingbureau opgezet: The Content Case. We bedienen klanten voornamelijk met SEO-advies en uitvoering. Het is geweldig als je voor klanten mooie cijfers kunt realiseren.

Bij het opzetten van ons bureau hadden we al meteen het idee dat we op korte termijn ook een eigen blog wilden realiseren, onze eigen ‘succesvolle Content Case’. Een portfolio voor onze (potentiële) klanten en een superleuk project met extra inkomstenbron voor ons. Een klein half jaar na het opzetten van ons bedrijf was de website B2B2C.nl al geboren.

Wat vind je het leukste aan bloggen en hoe houd je lezers geboeid?

Allereerst, schrijven is mijn passie! Ik vind het heerlijk om de hele dag op mijn toetsenbord te rammelen. Ik schrijf graag over diverse onderwerpen, ook als ik er nog niet veel voorkennis over heb, juist omdat ik het interessant vind om me in nieuwe onderwerpen te verdiepen.

Wat we belangrijk vinden voor lezers is dat ze snel antwoord krijgen op een vraag die aansluit bij de kern van het artikel. Als ik zelf op internet naar bepaalde informatie zoek, wil ik immers ook het liefst zo snel mogelijk antwoord op mijn vraag. Dan beslis ik daarna wel of ik ook de achtergrondinformatie lees. Verder; de zoekmachine is ook een ‘lezer’, dus die houden we graag geboeid met toepasselijke keywords.

Wat vind je belangrijk als je een samenwerking aangaat?

Bij een samenwerking vind ik het belangrijk dat het verwachtingspatroon tussen onszelf en de opdrachtgever op één lijn ligt. Goede communicatie en het nakomen van eventuele deadlines zijn daarbij voor mij belangrijk.

Via Hulc geven we vaak suggesties voor onderwerpen die passen bij de website, maar de opdrachtgever is er ook vrij in om zelf een onderwerp aan te dragen. Tevens is het mogelijk om artikelen bij ons aan te leveren, mits goede kwaliteit en passend onderwerp uiteraard.

Al met al staat een kwalitatief artikel voor onze doelgroep centraal, met daarin de gewenste anchors en URL’s van de opdrachtgever. En het belangrijkste einddoel is natuurlijk een tevreden opdrachtgever!

Wat vind je van Hulc als platform en waarom maak je gebruik van Hulc?

Hulc is absoluut een interessant platform, omdat ze vraag en aanbod samenbrengen. Erg efficiënt voor beide partijen, want de opdrachtgever krijgt een overzichtelijk aanbod en de opdrachtnemer kan zich inschrijven op campagnes.

Deze (tijds)efficiëntie is dan ook precies de reden dat wij met B2B2C.nl gebruikmaken van dit platform. We zien een overzicht van openstaande campagnes en kunnen tijdens bijzondere events zoals Black Friday en Valentijn zelf leuke acties uploaden voor extra zichtbaarheid.

Zou je Hulc aanbevelen?

Hier kan ik heel kort over zijn: JA, zowel voor opdrachtgevers als opdrachtnemers die op zoek zijn naar interessante samenwerkingen op het gebied van blogs voor linkbuilding en branding.

Welke tips zou jij aan een beginnende blogger geven?

Ben je nog niet begonnen aan de website? Dan is mijn eerste tip om goed na te denken over het onderwerp. Klinkt natuurlijk als een open deur, maar besef je dat je de komende tijd aan het onderwerp vastzit, tenminste, als je wilt gaan voor langetermijnsucces. Je moet het over een paar jaar ook nog leuk vinden om over te schrijven.

Wil je veel blogsamenwerkingen aangaan? Dan biedt een brede website meer perspectief, omdat er meer kans is dat onderwerpen aansluiten bij jouw doelgroep.

Ga voor een professionele website uitstraling die past bij je onderwerp en doelgroep. Zorg dat je zelf ook investeert in je website om de autoriteit te verhogen. Zo wordt de kans groter op interessante samenwerkingen en bouw je ook echt naar een succesvolle blog toe.

Schrijf je in op platformen zoals Hulc. Op die manier kom je gemakkelijker in contact met potentiële opdrachtgevers.

Tot slot, realiseer je dat het opbouwen van een blog tijd nodig heeft. Tenzij je bakken met geld investeert, kun je normaal gesproken niet van de ene op de andere dag een stroom aan bezoekers verwachten. Denk daarom goed na over het doel van je blog, het plezier dat je eruit haalt (belangrijk!!!) en waar je over een jaar zou willen staan. Stel op basis daarvan targets op en werk daarnaartoe, bijvoorbeeld door inkomsten weer te investeren in het laten groeien van je website.

Wil je overigens alleen een blog beginnen als hobby? Dan kun je natuurlijk altijd nog kijken waar het schip strandt, zonder bezig te zijn met targets, investeringen en samenwerkingen. Er zijn genoeg blogs die zijn begonnen als hobbyproject en die ondertussen een groot succes zijn.

Samenwerken met B2B2C.nl?

Zo nu weet je wat meer over mij, hopelijk ik binnenkort ook over jou? Ik spar graag met je over de mogelijkheden voor een zakelijk blogartikel op B2B2C.nl, passend bij jouw doelstelling en website. Wie weet tot snel!

Foto Yvonne

5 1 stem
Artikel waardering
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x