Blogger van de Maand: februari 2024 – Happlify.nl
Een nieuwe maand, dus ook weer een nieuwe Blogger van de Maand! Mariko van Happlify.nl stelt zich graag voor!
Hoe ben je op het idee gekomen om een blog te beginnen?
Lang voordat de Corona-periode aanbrak, ontstond het idee voor het Happlify blog & shopping guide. We wilden een vrolijke online plek creëren waar mensen terecht kunnen voor positief nieuws en inspiratie. Dit idee combineerden we met het beter zichtbaarder maken van onze Sell your stuff online (SYSO) klanten (kwalitatieve MKB webshops). Dat is een mooi werkende combinatie gebleken, Happlify groeit goed en trekt een steeds groter wordend publiek aan.
Laatst kwam ik erachter dat mijn allereerste blogpost uit 2003 stamt, al heette dat toen nog geen ‘content’ en ‘bloggen’. Zo lang puzzel ik dus al op communities en content maken.
Hoe ziet een doordeweekse dag in jouw leven eruit?
Eerlijk gezegd breng ik veel teveel tijd door achter de computer. Maar nu het weer gelukkig wat beter wordt, proberen we (mijn man Mark en ik) vaker af te wisselen tussen het beeldscherm en zee/surfboard. Mijn werkdag begint meestal met veel koffie en een kort overleg. Elke dag van de week heeft een eigen indeling voor onze verschillende ondernemingen en taken. Zo is maandag contentdag, dinsdag en donderdag zijn dagen voor lopende opdrachten van SYSO, Happlify en brandingbureau Loaded ink. Woensdag duik ik elke week, het hele jaar rond de zee in en is de dag van klantoverleg en vrijdag is de kers op de taart: Happlify-dag.
Wat vind jij het leukste aan bloggen?
Het leukste aan bloggen voor Happlify vind ik dat we plezier en positiviteit brengen en proberen zoveel mogelijk mensen daarmee te inspireren. Dat klinkt misschien idealistisch, maar na jarenlang corporate werk te hebben gedaan met ons brandingbureau is dit een heel mooie aanvulling en afwisseling.
Het leuke aan bloggen is ook dat je veel zelf in eigen hand hebt. Iets wat heel goed bij ons past, omdat we zelf enorm van onze vrijheid houden. Dankzij diverse opdrachtgevers met verschillende onderwerpen, schrijven we de ene week over leuke citytrips en de andere keer over je tuin lenteklaar maken. Het is lekker uiteenlopend en dat houdt het voor ons ook uitdagend.
Momenteel ben ik druk bezig met het verbeteren van onze trust flow en domain authority. Het voortdurend monitoren en verbeteren hiervan vind ik wel een dingetje, maar dat houdt het stiekem ook spannend en uitdagend.
Hoe houd je je content boeiend voor je lezers?
Wij zijn heel precies op het beste beeldmateriaal wat het, na het posten van een artikel, ook goed moet doen op social media en in de nieuwsbrief. De juiste afbeelding heeft veel invloed om een bezoeker tot lezen aan te zetten. Daarnaast zorgen we altijd voor een goede opbouw van onze artikelen en een leuke afwisseling van onderwerpen.
Welke tips zou jij een beginnende blogger geven?
Bepaal eerst heel goed je doel: waarom en wat ga je voor wie doen? Als je die focus helder hebt, volgt de rest. Wil je het lang volhouden? Ga dan bloggen over iets wat je leuk vindt, of op z’n minst wat je aanspreekt. Bloggen over onderwerpen die je niet interesseren, dat houdt geen hond vol. Zorg dat je blog of contentplatform uniek is, dat je er een goed merk van maakt en onderscheid je van de massa. Dit maakt je blog niet alleen interessanter voor lezers, maar ook voor potentiële opdrachtgevers. Investeer het geld dat je met Hulc artikelen verdient het eerste jaar in advertenties. Zo groei je wat sneller en is je advertentiebudget logisch omlijnd. Meld je na de opzet van je blog aan bij Hulc, hierdoor wordt je hele ‘blog game’ ook meteen serieus. Als je niet meteen wordt goedgekeurd, weet je meteen waaraan je nog moet sleutelen. Dat werkt heel motiverend.
Wat vind jij belangrijk als je een samenwerking aangaat?
Voor ons zijn duidelijke communicatie, snelheid en een zekere mate van creatieve vrijheid belangrijk. We hebben vaak een goed gevoel voor wat onze doelgroep aanspreekt, en gelukkig hebben we tot nu toe die ruimte ook gekregen, vooral hier op Hulc. Wat buiten kijf staat, is dat de opdracht een match is met Happlify en dat onze lezers er echt wat mee kunnen. Als dat niet het geval is, schiet niemand er echt wat mee op.
Wat vind je van Hulc als platform? Waarom gebruik je Hulc?
Hulc is voor ons echt een uitkomst. Het platform is eenvoudig en efficiënt. Het brengt ons in contact met mooie opdrachtgevers en zorgt voor een constante stroom van opdrachten. Het systeem maakt zowel voor ons als voor opdrachtgevers het hele proces van opdracht tot levering vlot en eenvoudig.
Zou je Hulc aanbevelen en waarom?
Ik beveel Hulc zeker aan vanwege de hierboven genoemde redenen. Maar ook vanwege het contact met de mensen achter Hulc. Jeroen en Amanda zijn makkelijk bereikbaar en bieden vaak waardevol advies. Bovendien benadert Hulc publishers actief voor deelname aan gezamenlijke kortingsacties zoals Black Friday en Valentijnsdag, wat ons veel leuke opdrachten heeft opgeleverd.
Samenwerken? Kijk hier voor de mogelijkheden!