Hulc blogger van de Maand: Businesstrend.nl

Een aantal maanden geleden bij de start van de COVID-19 uitbraak in Nederland is Businesstrend.nl opgezet – eigenlijk hoofdzakelijk vanuit een hobby. Kijkend naar de platformen die er zijn in Nederland en het bereik dat deze platformen kunnen genereren speelde het idee al een tijdje om een gelijkwaardig platform op te zetten.

Na de aankoop van het domein businesstrend.nl hebben de oprichters in rap tempo een aanzienlijke hoeveelheid relevante content geproduceerd en geplaatst op het domein. Deze blog artikelen worden snel opgepikt en de blog kreeg de eerste bezoekers organisch binnen op het platform. Inmiddels heeft de site rond de 3000 bezoekers (maandelijks) en dit aantal groeit gestaag!

Waarom Hulc?

‘’Het toffe aan het Hulc platform vind ik de vele verschillende onderwerpen. Zo hebben we afgelopen maand een opdracht voor Vrowl mogen doen. Het onderwerp van dit artikel was een VR bureau. Wij hebben met plezier de blog geschreven en nu zie je in Google op de zoekterm ‘VR bureau’ Businesstrend.nl staan. Dat is natuurlijk gaaf om te zien! Een leuke opdracht voor ons over een innovatieve branche, waar we vervolgens zelf nog traffic mee vergaren ook. Precies wat ik voor ogen had toen ik me aanmeldde bij Hulc als blogger.”

Het platform zal de komende jaren zich veel gaan focussen op ondernemen, marketing, innovatie, finance en lifestyle. Gezien de aanvragen voor blog plaatsing op het platform, hebben wij ook begrepen dat de ‘waardes’ van het platform hoger moeten om opdrachten te mogen doen. Om deze reden hebben wij ook geïnvesteerd in ons eigen linkprofiel, een keuze die zeker lonend is geweest!

Businesstrend topics

Vanwege een brede interesse van de bloggers zelf vind je op Businesstrend.nl een breed scala aan topics. Dit maakt het voor het platform makkelijk om over verschillende onderwerpen te schrijven. In eerste instantie wilde we ons een sterke focus leggen op ondernemen, maar we kwam er al gauw achter dat opdrachtgevers graag ook andere content zouden zien. De brede interesse in zowel ondernemen als innovatie en marketing, hielp daarbij natuurlijk enorm. Mede daardoor zijn ze in staat geweest de site snel te laten groeien – en groeien doet het nog steeds elke dag.

Maar onderwerpen die voor ondernemers van belang of interesse kunnen zijn, daar gaat nog altijd de voorkeur voor uit. Het blijft per slot van rekening een blog welke hoofdzakelijk ondernemers en ZZP’ers als doelgroep heeft.

De toekomst van ondernemersnieuws

De komende jaren gaat het team van Businesstrend.nl zich verder focussen op het (voornamelijk organische) verkeer en het aankleden, managen en groeien van relevante social media kanalen. Daarnaast is de start gemaakt met de BT mailings: een maandelijkse nieuwsbrief met interessante updates en exclusief content bits & bites. Ondernemersnieuws kan volgens de oprichters interessant en informeel gemaakt worden, om zo een bredere doelgroep aan te spreken. Daar wordt dan ook elke week hard aan gewerkt, om de content zo goed en leuk mogelijk te presenteren.

Tegen het einde van 2021 verwachten de oprichters maandelijks tussen de 40.000 en 60.000 bezoekers te kunnen ontvangen op het platform. Een mooi cijfers voor Businesstrend.nl, maar ook zeker een mooi cijfer om jouw artikelen (en business) uit te lichten!

5 1 stem
Artikelbeoordeling
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
()
x