Influencermarketing vanaf nu sneller en eenvoudiger

AMSTERDAM –  Marketeers willen zich het komende jaar meer richten op influencermarketing. Toch blijkt het altijd intensiever en daarmee duurder uit te pakken dan verwacht. Hulc, de online marktplaats voor influencermarketing en SEO, biedt daarom naast het platform nu ook Managed Hulc aan.

De studie van Influencer Marketing Hub geeft aan dat twee op de drie marketeers het budget voor influencermarketing dit jaar wil verhogen. Influencermarketing is daarmee veruit de snelst groeiende vorm van marketing. Voor de meeste marketeers blijkt het vinden van geschikte samenwerkingen echter het meest tijdrovende onderdeel van hun werk.

Vanuit deze ondervinding is het online platform Hulc ontstaan. Marketeers kunnen hierop eenvoudig hun marketingcampagne verspreiden. Uit de ontvangen voorstellen kiezen marketeers met welke influencers ze een deal sluiten.

Oprichter Jordi Bron: “We constateerden dat influencermarketing vaak nog te tijdrovend is. Daarom bieden we nu ook Managed Hulc aan, waarmee we opdrachtgevers volledig ontzorgen. Onze experts kunnen gegarandeerd de beste samenwerkingen vinden voor iedereen die gebruik wil maken van ons platform.”

Hulc is nu negen weken live. Het platform heeft al ruim 300 influencers en publishers aan zich gebonden. Met een gemiddelde van 18 voorstellen per campagne zijn opdrachtgevers altijd voorzien van interessante samenwerkingen voor externe content.