Publisher van de Maand
Dutchcowboys.nl
Een nieuwe maand, dus ook weer een nieuwe Publisher van de Maand! Dit keer is het de beurt aan Jeroen van Dutchcowboys.nl!
Hoe ben je op het idee gekomen om een blog te beginnen?
Dutchcowboys is al in 2004 ontstaan. Uit het idee om gewoon eens iedere dag een leuke blog te schrijven over alle nieuwe dingen die we online tegenkwamen, en dan met name ook gericht op interactieve marketing. Na verloop van tijd kwamen daar steeds meer onderwerpen bij, van social media, zoekmachines en mobiele telefoons / toepassingen tot hedendaags ook automotive, entertainment, technologie en gaming.
Hoe ziet een doordeweekse dag eruit?
Geen dag is hetzelfde. Behalve dat ik 2 kleine kids heb die veel aandacht vragen, is ook “het werk als blogger” iedere dag anders. Er is altijd een berg content om uit te werken. Kijken wat er wanneer en dan op welke sociale media moet verschijnen. Overleg met andere bloggers en partners. Een stukje eigen marketing. En dan hebben we het nog niet over nieuwe product lanceringen, aankondigingen en events.
Wat vind jij het leukste aan bloggen?
De vrijheid en de afwisseling. Met goed en stabiel internet kan je in principe overal werken. Of dat nu vanuit thuis of kantoor is, vanuit een loungeset ergens op het strand in Bali of een koffiebar in Boston. Je klapt je laptop open en kunt aan de slag. Plus je zit ook niet vast aan gezette tijden. Content schrijven kan ook om 22.00 uur ’s avonds, om het vervolgens in te plannen voor bijvoorbeeld de volgende ochtend.
Hoe houd je je content boeiend?
Wij schrijven altijd al over nieuwe en vernieuwende digitale trends, technologieën, devices en meer. Dat zullen we altijd blijven doen, en daarmee creëren we dus nog volop nieuwe en boeiende content.
Welke tips wil je een beginnende blogger geven?
Belangrijkste is schrijf vanuit je passie. Het klinkt cliche, maar Rome is niet in 1 dag gebouwd. Een goedlopend blog heb je niet zomaar even opgezet. Dat vergt doorzettingsvermogen. En met passie, voor wat je doet of waarover je schrijft, is het veel eenvoudiger om door te blijven gaan. Daarnaast: volg goed de online trends. En probeer je naam en netwerk rustig aan verder uit te bouwen.
Wat vind jij belangrijk als je een samenwerking aangaat?
Dat je weet dat je met een echt merk of bedrijf contact hebt. Via de mail komen er bijvoorbeeld veel aanvragen binnen vanuit random @gmail.com adressen. Die verdwijnen tegenwoordig standaard in de prullenbak. En daarnaast vinden wij het ook belangrijk dat iedere samenwerking door beide partijen als succesvol wordt beschouwd.
Wat vind je van Hulc als platform?
Zeker na het redesign een heel prettig platform om mee te werken. Overzichtelijk, snel en eenvoudig in gebruik. Een platform waar vraag en aanbod samenkomen is fijn om als publisher bij aangesloten te zitten. Het scheelt beide partijen tijd. Zeker ook als je meerdere titels in beheer hebt. En je weet gewoon dat alles goed geregeld is vanuit Hulc. Ik kan Hulc zeker aanbevelen. Het is als blogger handig om bij dit soort platformen aangesloten te zitten. Het platform is erg handig in gebruik. Zeker in Nederland zijn er weinig andere goede alternatieven.
Samenwerken? Kijk hier voor de mogelijkheden!