Publisher van de Maand
ZoKiesJe.nl
Een nieuwe maand, dus ook weer een nieuwe Publisher van de Maand! Dit keer is het de beurt aan Robert van ZoKiesJe.nl.
Hoe ben je op het idee gekomen om een blog te beginnen?
Als communicatieadviseur en partner verzorgde ik ook de content bij het ouderenplatform Alleszelf.nl. Daar kwamen veel verzoeken binnen voor gastbijdragen maar moest ik ook vaak nee verkopen omdat het puur gericht is op langer thuis wonen. Omdat ik veel plezier ervaar bij dit redactiewerk bedacht ik vanuit mijn eigen zaak ROAR online marketing communicatie een format waar zowel adverteerders als bezoekers echt meerwaarde in vinden.
ZoKiesJe.nl als hulpplatform was zo al snel geboren met de focus op keuzecriteria voor de aankoop van een product of dienst. Maar ook gewoon met goede oplossingen voor alledaagse problemen. Vergelijken is altijd al mijn tweede natuur en de beste keuze maken is natuurlijk aansprekend voor iedereen toch? Zo geeft ZoKiesje.nl voor de beste keuze antwoorden op vragen als:
- Waar moet je op letten?
- Welke vorm van aanbod past bij jou?
- Hoe en waar vind je de beste keuze?
- Wat is een goed voorbeeld?
Leuke bijkomstigheid was dat ik met deze site ook de startup Websitemachine.nl kon testen waarbij ik voor de opzet was betrokken.
Hoe ziet een doordeweekse dag in jouw leven eruit?
Vanuit mijn communicatiebureau heb ik wisselende werkzaamheden dus een gemiddelde dag is moeilijk aan te geven. Dat is eigenlijk wel zo fijn! Ik meet graag in de ochtend de effecten van eerdere inspanningen. Vanuit bezoekersstatistieken en software als ahrefs en google search console. Inmiddels heb ik ook een aantal spin offs van ZoKiesje.nl online staan zoals ZoMaakJe.nl (DIY’s), ZoWoonJe.nl en ZoBespaarJe.nl dus er is genoeg te analyseren. Ik schrijf daarna vaak aan een artikel, al dan niet in opdracht. Als onderbreking ga ik als ‘ommetje’ graag even wandelen, fietsen of banenzwemmen. In de middag help ik zelf ook klanten aan betere vindbaarheid of bijvoorbeeld een nieuwe campagne of website. Of ik voer een nieuwe schrijf- of plaatsingsopdracht uit. De dag sluit ik vaak af met onderhoud en een post op social media.
Wat vind je het leukste aan bloggen?
Het is elke keer weer een uitdaging om alle puzzelstukjes op de goede plek te leggen zodat het artikel boeiend is voor de lezer en de opdrachtgever er daardoor direct blij mee is. Net als mijn eerdere werk bij reclamebureaus heb je steeds weer een kijkje in een andere keuken en het is aan jou om een nieuw recept te ontwikkelen dat zoekmachines en ai-tools graag tonen.
Hoe houd je je content boeiend voor je lezers?
Content moet actueel zijn en een behoefte van de lezer vervullen. Je kent vast wel de aloude marketingvisies:
Je verkoopt geen boor maar een gat in de muur (of beter nog een oplossing om een lijst op te hangen)’ en ‘Je verkoopt geen bank maar zitcomfort’. Neem de lezer mee in zijn vraagstelling en biedt dus meer inzicht en de oplossing. Natuurlijk helpt een goede structuur en visuele ondersteuning daarbij.
Welke tips zou jij een beginnende blogger geven?
Blijf dicht bij jezelf en richt je op content waar je verstand van hebt en waar je graag over schrijft. Ga altijd voor kwaliteit boven kwantiteit! En maak eerst maar eens een contentkalender dan merk je al snel of je wel genoeg te melden hebt of dat de machine vastloopt na een paar maanden…
Wat vind jij belangrijk als je een samenwerking aangaat?
Het onderwerp moet je natuurlijk allereerst liggen. Vervolgens moet ik het gevoel en idee hebben welke meerwaarde het blog kan bieden aan de opdrachtgever.
Wat vind je van Hulc als platform?
Het dashboard werkt erg gemakkelijk. Handig is dat je per website alle mogelijke site-waarden kunt bekijken, ook al loopt dit in de tijd wel ietsje achter. Zelf heb ik ook vaak plezierig persoonlijk contact, ook om te sparren over Hulc-verbeteringen.
Waarom maak je gebruik van Hulc?
Met Hulc kom je gemakkelijk in contact met prospects en het scheelt nog administratie ook. Extra leuk om te zien dat gastbijdragers het keuzeconcept van ZoKiesJe.nl goed begrijpen en toepassen. Dat komt vast ook doordat je je profiel helder kan aanmaken.
Zou je Hulc aanbevelen en waarom?
Zeker! Via Hulc kom je als publisher in contact met nieuwe opdrachtgevers en opdrachten. Je krijgt altijd een notificatie als er een geschikte campagne is toegevoegd. Zo mis je niets, hoef je niet elke keer updates te checken en ben je altijd op tijd met je pitch.
Samenwerken? Kijk hier voor de mogelijkheden!