Een dag in het leven als Content Marketeer bij Hulc

‘Marketing? Oh ja, dat is iets met internet enzo!’

Tja.. Probeer maar eens uit te leggen aan je opa, oma of non-digital moeder wat je precies doet als Content Marketeer. Doe maar geen moeite en stuur ze een linkje van deze blog. Wij leggen namelijk uit hoe een dag in het leven van een Content marketeer bij Hulc eruit ziet.

Bedank ons later maar!

08:30 – 08:37

Goodmorning sunshine!

Na de eerste drie keer snoozen ben je vol creatieve energie uit je bed geschoten. Gewapend met een verse boterham kom je richting het Rockstart kantoor (alias het Startup Walhalla) om eerst eens een lekker bakje koffie te halen. Hierna loop je door de zaal waar elke maand weer 25 verschillende startups werken aan hun bedrijf.

Na het beklimmen van de trap installeer je je laptop, neem je een slokje koffie en bespreken we de nieuwste dansmoves die je in het weekend hebt uitgeprobeerd.

Tussendoor neem je een grote hap van je boterham om je hierna klaar te maken voor de Daily Huddle.

08:38 – 08:48

Acht uur achtendertig = Daily Huddle tijd. In de Huddle benoemt iedereen de werkzaamheden waar hij of zij zich vandaag mee bezig gaat houden. Uiteraard is dit ook het perfecte moment om de collega’s die je vandaag nodig hebt om hulp te vragen.

Helaas heerst er bij ons een zoek-het-maar-lekker-zelf-uit-sfeertje…

Nee nee. Iedereen staat uiteraard voor je klaar om je te helpen. Echt. Team Hulc = aardig!

Zijn we klaar met huddlen? Dan kan de radio (doorgaans zacht, op vrijdagmiddag lekker hard) aan. Na het prioriteren van je taken neem je de laatste hap van je boterham en kun je aan de slag!

09:30 – 10:30 (Maandag)

Op maandag slaan we de Huddle over, dan maakt deze plaats voor de Tactical Meeting. In deze meeting bespreken we alle huidige taken en projecten. Wie is met welk project bezig, wat is de status en wanneer is het af? Iedereen stapt met dezelfde gedachten van uit de meeting:

Heerlijk om alles lekker om een rijtje te hebben & tijd voor koffie!

08:49 – 11:49

Uit diepgaand wetenschappelijk onderzoek onder al onze medewerkers (10) blijkt dat de beginuren van de dag het meest effectief zijn. De taken die de meeste focus of creativiteit vereisen plannen we dan ook doorgaans in deze uurtjes.

Ben je niet echt een ochtend persoon? No problemo. Dan begin je eerst met de opdrachten die minder focus vereisen en bewaar je het zware geschut voor de middag.

Ik zie je hersenen kraken; wat zijn dan precies taken waar je je goed voor moet focussen? Nou, deze bijvoorbeeld:

  • Het opstellen van een Growth Marketing Plan;
  • Het schrijven van een next-level blog (zoals deze);
  • Het opstellen van een contentkalender ob.v. keyword research;
  • Het schrijven en designen van een whitepaper;
  • Het afnemen van interviews met experts.

12:00 – 12:30

De warme maaltijd liefhebbers staan om 11:59 in de startblokken om een licht-nonchalante sprint te trekken naar de kantine. Daar staat namelijk elke dag warme en koude delicatessen klaar die je voor een klein bedrag kunt bestellen. Geen zin om extra te betalen voor je lunch? Dan kun je gewoon lekker wat van de gratis Hulc-lunch pakken.

Elke dag streven we ernaar om het tijdens de lunchpauze zeker tien minuten netjes te houden. Helaas is dit streven om 12:01 alweer van de baan wanneer de eerste vieze opmerking wordt gemaakt. Kortom: beetje vies, wel gezellig.

12:30 – 12:35

Op maandag en dinsdag ploffen we met onze volle buiken neer op de banken in onze kantoor-woonkamer.

We starten elke eerste dag van de week goed met een video om onze kennis bij te spijkeren. Om ons Big Hairy Ambitious Goal (BHAG) te bereiken, kijken we video’s over:

  • Growth Hacking
  • Content Marketing
  • SEO & SEA
  • Influencer Marketing
  • E-mail automation
  • Social media & PR
  • Parkour

Op dinsdag nemen we na de lunch de nieuwste tools door. Elke week zoekt iemand een tool uit die handig kan zijn voor ons of voor onze klanten en geeft een korte rondleiding. Hierna bespreken we de voor- en nadelen van de tool en of deze handig is. Een compleet overzicht van deze tools is binnenkort op de website te vinden.

T-ontwikkeling

We doen er alles om onze BHAG te bereiken. Zo krijg je als personeel ook ruimschoots de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen. Je bent vrij om cursussen te volgen of evenementen te bezoeken die bijdragen aan de ontwikkeling van je ‘T’. Want tja, het beste growth marketing bureau kun je alleen worden met het beste personeel…

12:50 – 13:00

Sporten is ontspanning, ontspanning is belangrijk en belangrijk is, naja, belangrijk! Daarom krijg je nog even lekker de tijd om te bewegen bij de tafeltennis- of voetbaltafel. Ben je een lowkey influencer? Dan mag je natuurlijk ook even een Instagramfoto posten.

13:01 – 13:45

Nu je brein en lijf weer klaar zijn om te knallen, is het tijd voor een brainstorm voor één van onze klanten. Degene die in de lead is plant een sessie in met het hele team. Met z’n allen weet je nou eenmaal meer dan één.

In de brainstorm kan iedereen 45 minuten zijn creatieve hersenspinsels loslaten. Aan de brainstorm-organisator de taak om al deze ideeën te bundelen tot één alleswetende woordspin en te verwerken in het Growth Marketing Plan.

13:50 – 17:00

Als je bent bijgekomen van de brainstorm, kun je weer verder met de taken die je vanochtend in de Daily Huddle hebt benoemd. We begrijpen natuurlijk dat je brein al aardig wat werk heeft verricht. Daarom kijken we er niet raar van op als in de middag de taken oppakt die iets minder inspanning nodig hebben.

Ho! Stop! Halt!

Dit betekent uiteraard niet dat er kwalitatief minder werk geleverd kan worden.
Denk aan taken als:

  • Het inplannen van social media kalenders;
  • Social media rapportages maken;
  • Zelfstudie;
  • Voorbereidend werk voor de dag van morgen;
  • Elkaar interviewen voor de website, zoals hier:

16:30 Magic moment (vrijdag)

Terwijl de weekendmuziek al een tijdje aan staat, slaan wij om stipt 16:30 tegelijk de laptops dicht. De goudgele versnaperingen worden uit de koelkast getoverd en van de wijnplank wordt een flesje rood gepakt. We zoeken een relaxed plekje op om samen de week door te nemen.

Wat is je algemene gevoel van de week? Wat was je smile? En je snik? Wat heb je geleerd? En, misschien wel de belangrijkste; wat zijn je weekendplannen?

Heeft iedereen zijn woordje gedaan, dan vertrekken we richting de muziek en spelletjes om het weekend in te luiden.

Cheers en tot maandag!

Daan Jonker

Daan Jonker

Copywriter

Leuk! Besef je wel dat je wederom een blog van mij helemaal hebt uitgelezen? Ik vind dat je lekker bezig bent, maar vind je dat ook van mij? Laat me in een comment weten wat je van mijn tekstuele uitkomsten vindt!