Al ruim 300 influencers op marketingplatform Hulc

AMSTERDAM – De nieuwe marktplaats voor influencers en SEO is nog maar twee maanden live, maar heeft nu al ruim 300 bloggers, vloggers en websites aan zich gebonden. Hulc beantwoordt hiermee de vraag van marketeers om snel en eenvoudig externe content te laten plaatsen.

Marketeers waren voorheen veel tijd kwijt aan de zoektocht naar interessante samenwerkingen met influencers. Op Hulc.nl kunnen marketeers nu met slechts een aantal klikken een campagne plaatsen, waarop influencers kunnen reageren met hun voorstel.

Van de vele aanmeldingen zijn inmiddels ruim 300 van alleen de beste publishers, bloggers en vloggers toegelaten tot Hulc. Dankzij het platform genereren zij eenvoudig inkomsten. Het platform is voor influencers aantrekkelijk door de vrije marktwerking. Ze kunnen namelijk zelf hun vraagprijs bepalen op basis van hun website-statistieken.

Het platform wordt veruit het meest gebruikt door grote bedrijven, en partijen die zich met online vindbaarheid en SEO bezighouden. Ruim 170 campagnes zijn aangemaakt en met gemiddeld 18 voorstellen per campagne hebben opdrachtgevers een ruime keuze uit samenwerkingen.

“We hebben met Hulc direct ingespeeld op de toenemende vraag naar goede bloggers en publishers”, aldus oprichter Jordi Bron. “Alhoewel de servercapaciteit het zwaar had door de grote belangstelling, is ons team klaar voor deze groei.”