12 juni 2018 was Hulc aanwezig bij de 80e editie van Online Tuesday. Het thema van de avond was influencer marketing, een ‘hot topic’ waar nog veel onduidelijkheid over is. Wanneer ben je een influencer en wat kost dat?

Hoeveel kost influencer marketing?

De avond begon met een presentatie van Valentine de Jong, managing director van HelloSparkle. Volgens haar kost de gemiddelde influencer-campagne tussen de 5.000 euro tot 2,5 ton.

De tweede spreker van de avond was Jordi Bron, mede-oprichter van Hulc. Met Hulc heeft hij laten zien dat influencer marketing ook een stuk goedkoper kan. Hulc is een soort online marktplaats waar influencers en marketeers met elkaar in contact komen. Je betaalt bij Hulc gemiddeld zo’n 130 euro voor een blogpost.

Hulc is geen bureau dat alles voor je doet, maar een platform waar je bijna alles zelf kunt regelen. Vraag en aanbod ontmoeten elkaar bij Hulc, waar de nadruk ligt op bloggers.

Linkbuilding

In het verleden waren klanten vooral op zoek naar content voor hun eigen website. Tegenwoordig zijn ze vooral op zoek naar externe vermeldingen met een backlink. Door bloggers te benaderen via Hulc kun je aan linkbuilding doen zonder het voor Google overkomt als spam.